Ihailija lukioajoilta


S. on ystävä lukioajoilta. Ystävyys ei ole varsinaisesti oikea määritelmä suhteellemme. S. oli aikoinaan todella ihastunut minuun, vaikka tiesi minun seurustelevan. Lukiobileissä ja baarissa hän haki minua tanssimaan joka kerran. Totuin siihen, että hänen katseensa seurasi minua, minne meninkin. Mutta välimme olivat päällisin puolin aivan korrektit, kaverilliset. Olemme myös pitäneet yhteyttä nämä yliopistovuodet, ja tavanneet silloin tällöin Kotikaupungissa. Sinä yhtenä kesänä S. päätyi samoille jatkoille baari-illan jälkeen, ajoi minut kotiin ja suuteli minua laiturilla huumaavana, sinisenä aamuyönä. Sen pitemmälle emme ole menneet. 

S. pitää minusta edelleen - enkä itsekään ole vailla tunteita. Keneenpä naiseen ei lopulta tekisi vaikutusta uskollinen ja lannistumaton kosiskelu? 

Kolmannet treffit olivat siis S:n kanssa Kotikaupungissa käydessäni. Katselimme hänen kuvaamiaan videoita kouluajoilta: otos joltain tavalliselta fysiikantunnilta (minä istun Anun vieressä, hymyilen kameralle), vanhojentanssimme, abivideo. Mitenkä niistäkin ajoista on jo kauan; miten nuoria ja viattomia me olimmekaan. Se oli herttainen ilta, suloinen. 

S. on lahjakas, taiteellinen ja älykäs. Pidän hänestä, arvostan häntä. Häneen voisin luottaa. Uskon, että hän voisi tehdä minut aurinkoa onnellisemmaksi. Siitä ei olisi montaa askelta rakkauteen. Miksi ei? Miksi en valitsisi kunnollista miestä mahdottomien ja raivostuttavien sijaan?


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Eroottinen päiväuni

Kun paras ystävä ghostaa

Kuinka paljon silloin rakastit minua, kun petit?

Kiitos ja näkemiin

Kriisin jälkeen

Muuri välillämme

Siedätyshoitoa häpeään

Tuskinpa soitan takaisin.