En halua taukoa, parempi erota heti.


Sanoin Jarkolle puhelimessa, etten halua taukoa, että olisi parempi erota heti. Hän meni hiljaiseksi ja sanoi sitten, ettei ollut ajatellut niin. Hän olisi halunnut vielä miettiä. 

Miten ristiriitainen hän onkaan. Hän antaa vaikutelman vahvuudesta, varmuudesta ja itsetietoisuudesta, mutta tosiasiassa hän on aivan eksyksissä. Jarkko ei tunne sydäntään. Todellista vahvuutta on pystyä kuuntelemaan sydäntään ja tekemään sen neuvon mukaan. 

Hän sanoi muutaman lauseen: "Eilen minä aattelin, et kyllä minä varmaan sut haluan", ja: "Minä en halua menettää sua." "Mutta et sie halua miuta ottaakaan", vastasin, mihin Jarkko: "Saatan minä halutakin." 

Minusta tuntui, niin kuin en olisi tiennyt, itkeäkö vai nauraa. Tämä on niin surullista. Ja niin raivostuttavaa. Älytöntä. Mietin Marian sanoja: "Jos sen pitää miettiä, että haluaako se sinut, niin se ei ole fiksu." No - ehkä Jarkko ei ole fiksu. Minä en tiedä, mitä hän miettii ja miksi hän tekee elämästä niin vaikeaa. En halua panna omaa elämääni pysähdyksiin hänen takiaan, vaikka rakastan häntä.

Lopulta sovimme puhuvamme viikon kuluttua. Hän menee viikoksi jonnekin kurssille. Minä lähden Kotikaupunkiin Veljen vanhojenpäiväksi. 

Odotetaan vielä viikko. Mutta... oma päätökseni on jo tehty. Tämä on ero. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Eroottinen päiväuni

Kun paras ystävä ghostaa

Kuinka paljon silloin rakastit minua, kun petit?

Kiitos ja näkemiin

Kriisin jälkeen

Muuri välillämme

Siedätyshoitoa häpeään

Tuskinpa soitan takaisin.