Rakasteltu - raadeltu



Matkustan Jarkon luo Itäiseen Kaupunkiin kylmänkirkkaana lokakuisena päivänä. Minulla on oudon vahva muistikuva hetkestä juuri ennen kuin tapaamme: Jarkko seisoo asemarakennuksen vieressä kädet tummansinisen villakangastakin taskussa. Minä harppaan junanrappuset alas, reppu toisella olalla, jalassani Veljen vanhat, kuluneet farkut, joihin olen näinä päivinä kovin ihastunut, hiukset lentäen äkillisessä, talvenkylmässä tuulenpuuskassa. Kun näemme toisemme, heilautamme kättä yhtä aikaa. 

Jarkon luona istumme lattialla kahvikupit kädessä. Näytän hänelle kuvia, joita valokuvausta harrastava S. on ottanut minusta kesällä ja jotka hän on teettänyt kuviksi asti. Jarkko selaa kuvia ja menee hiljaiseksi. En tiedä, mikä on vialla ja tunnen oloni epävarmaksi. 

Rakastelemme koko illan, yöllä, aamulla. "Vittu, minä rakastan rakastella sua", hän huutaa. 

Aamulla Jarkko lähtee luennolle. Juon kahvia ja luen paikallisia ilmaisjakelulehtiä. Hetken mielijohteesta avaan vaatekaapin oven. Tiedän tekeväni väärin. Otan hänen päiväkirjansa ja luen viimeisen sivun. Katkelmia tekstistä ajelehtii tajuntaani. Sanat tanssivat silmissäni, käteni alkavat vapista holtittomasti, oksettaa. 

 "Oli niin epävarma olo, kun en voinut ottaa Pinjaa heti syliini"

"Tunsin mustasukkaisuutta, vaikka olinhan minäkin ollut Niinan luona viikonloppuna."

"Aion lopettaa Niinan kanssa ensi viikolla, kun hän tulee käymään. Me emme vain tee toisiamme onnellisiksi."

Kädet vapisevat holtittomasti, oksettaa, sanat tanssivat silmissäni. Olen rakastellut tätä miestä tunti sitten. Olen rakastanut tätä miestä kuusi vuotta ja yhdeksän päivää. En tunne rakkautta enää, vain häpeää ja vihaa. En tunne itseäni rakastelluksi, vaan raadelluksi, ryöstetyksi, tahratuksi. Repäisen sivun irti. Pidän sen muistona. Pidän sen muistutuksena vastaisuuden varalle, jos enää ikinä, IKINÄ koen houkutusta lyödä päätäni Karjalan mäntyyn.  

En jää odottamaan. En jätä viestiä. Pakkaan reppuni, vedän maiharit jalkaan, suljen oven viimeisen kerran perässäni. Lähden kotiin. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Eroottinen päiväuni

Kun paras ystävä ghostaa

Kuinka paljon silloin rakastit minua, kun petit?

Kiitos ja näkemiin

Kriisin jälkeen

Muuri välillämme

Siedätyshoitoa häpeään

Tuskinpa soitan takaisin.